Regulamin Sklepu

1. Sprzedającym i właścicielem marki Paralotniowa Puznówka oraz Sklepu paralotniowa-puznowka.pl jest firma LUPUS – JAROSŁAW WILCZEK, mieszcząca się pod adresem Puznówka 129, 08-440 Pilawa, NIP 8261942389, REGON 382205792

2. Sprzedaż odbywa się pomiędzy Sklepem Internetowym Paralotniowa Puznówka, zwanym dalej Sprzedającym lub Sklepem, a składającym zamówienie, zwanym dalej Kupującym.

3. Każdy Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem.

4. Sprzedający jest podmiotowo zwolniony z podatku VAT na podstawie art. 113 ust 1 i 9 Ustawy o VAT. Ceny nie zawierają kosztów dostawy.

5. Płatność za zamówienia następuje w jednym z poniższych sposobów:

a) przelewem bankowym na rachunek Sprzedającego przed dostawą,

b) gotówką podczas odbioru osobistego w siedzibie Sprzedającego,

6. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany ceny towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania czy też wycofywania towaru z oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w każdym momencie, bądź wprowadzania w nich zmian.

7. Po dokonaniu wpłaty oraz wypełnieniu formularza zamówienia, voucher zostanie wysłany lub przygotowany do odbioru osobistego, w zależności od wybranej przez Kupującego opcji.

8. Czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych, w zależności od wybranej przez Kupującego opcji dostawy. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas dostawy Poczną Polską czy firmą kurierską.

9. Jeśli w ciągu 72 godzin od momentu złożenia zamówienia (przy wybraniu formy płatności e-przelew) Sprzedający nie otrzyma wpłaty na konto, zamówienie zostanie anulowane.

10. Jeżeli Kupujący jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej (nie firma), sprzedający wystawia paragon z kasy fiskalnej. Jeżeli Kupujący dokonuje zakupu na firmę, wówczas wypełniając formularz zamówienia (przed wpłatą) podaje dane do faktury.

11. Usługę należy zrealizować w okresie podanym na voucherze na warunkach określonych w Regulaminie Lotów. Wystawiane vouchery ważne są 12 miesięcy od daty zakupu, za wyjątkiem zakupionych w okresie od września do grudnia. Vouchery zakupione w okresie od września do grudnia są ważne około 10 miesięcy.

12. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (art. 38) nie można dokonać rezygnacji z usługi jeśli w warunkach zakupu oznaczono okres jej świadczenia. Zgodnie  tą ustawą nie można także dokonać zwrotu spersonalizowanego zakupu, którego przedmiotem świadczenia jest rzecz niefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb (czyli np. vouchera wypełnionego imieniem i nazwiskiem osoby korzystającej z usługi), czy też zorganizowania usługi na specjalnych warunkach pod indywidualne ustalenia. Również, zgodnie z ww. ustawą, nie można zrezygnować z usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi i sportowymi.

13. Jeżeli osoba obdarowana voucherem nie chce lub nie może z niego skorzystać, istnieje możliwość przepisania vouchera na inną osobę, po uzgodnieniu tego ze Sprzedającym lub Pilotem.

Regulamin Lotów

1. Rezerwacje lotów

1.1. Rezerwacji terminu lotu, zwanej dalej Rezerwacją, można dokonać po dokonaniu zakupu.

1.2. Rezerwacji należy dokonać przez kontakt telefoniczny ze Sprzedającym określonym w Regulaminie Sklepu, zwanym dalej Pilotem.

1.3. Rezerwacji może dokonać Kupujący w imieniu Posiadacza vouchera lub Posiadacz vouchera, czyli osoba, na której imię i nazwisko voucher został zakupiony, zwana dalej Pasażerem.

1.4. Wystawiane vouchery ważne są 12 miesięcy od daty zakupu, za wyjątkiem voucherów kupowanych w okresie od września do grudnia.

1.5. Vouchery zakupione w okresie od września do grudnia są ważne około 10 miesięcy.

1.6. Posiadacz vouchera musi się zgłosić odpowiednio wcześniej, jednak nie później niż 14 dni przed upływem ważności vouchera.

1.7. Pasażer może sobie przedłużyć ważność przeterminowanego vouchera w cenie 80 złotych na pół roku lub 160 zł na rok.

1.8. Pasażer jest bezwzględnie zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem Lotów.

1.9. Pasażer dokonując Rezerwacji musi podać Pilotowi swoją aktualną wagę. Można to zrobić najpóźniej w dniu lotu. Osoba, która świadomie zaniża lub zawyża swoją wagę, naraża siebie i Pilota na niebezpieczeństwo.

1.10. Pasażer może odwołać Rezerwację najpóźniej 24 godziny przed ustalonym terminem. Odwołanie Rezerwacji przez Pasażera w czasie krótszym niż 24 godziny przed ustalonym terminem lotu skutkuje utratą ważności vouchera.

1.11. Pasażer nie może dokonać zmiany terminu Rezerwacji ze względu na nieodpowiadające mu warunki pogodowe takie jak niedostateczne nasłonecznienie, zachmurzenie czy brak widoczności zachodzącego słońca.

1.12. Dzień przed terminem Rezerwacji następuje potwierdzenie Rezerwacji i upewnienie się, że warunki pogodowe będą sprzyjające. Należy być przygotowanym na to, że lot może zostać przełożony na inny dzień ze względu na warunki pogodowe, nawet 3 godziny przed zaplanowaną realizacją.

1.13. Niestawienie się Pasażera w ustalonym terminie na lądowisku bez wcześniejszego odwołania Rezerwacji, skutkuje utratą ważności vouchera.

1.14. Na lądowisku należy być najpóźniej 10 minut przed umówioną godziną.

1.15. Jeżeli Pasażer spóźni się na umówioną godzinę, nie zostanie dopuszczony do lotu. W takiej sytuacji  spóźniony Pasażer może umówić się na inny termin lub poczekać do końca kolejki. Należy mieć świadomość, że każde opóźnienie może sprawić, iż ostatnia osoba w kolejce nie będzie mogła polecieć.

2. Dostępność

2.1. Sezon trwa od początku kwietnia do końca października, loty odbywają się od poniedziałku do piątku i w niektóre weekendy.

2.2. Jeżeli ważność vouchera upływa pomiędzy listopadem a marcem (czyli w okresie kiedy loty się nie odbywają) i w tych miesiącach zgłosi się Pasażer, lot nie będzie mógł zostać wykonany. W takim wypadku Pilot może warunkowo przedłużyć ważność vouchera na okres wiosenny, np. do końca kwietnia.

3. Ubranie

Ubrać należy się odpowiednio do temperatury. Należy unikać bardzo luźnych bluz, szerokich rękawów i nogawek. Wskazania: bluza, polar, dżinsy, odzież sportowa, kurtka wiatrówka, skarpety za kostkę (chyba, ze jest upał). Nie latamy w klapkach, szpilkach, sukienkach itp. Długie włosy wiążemy w kucyk. Wyjmujemy kolczyki z uszu. Na chłodniejsze dni zabieramy rękawiczki i ciepłe kurtki.

4. Filmowanie i udostępnianie wizerunku.

4.1. Filmowanie własną kamerą 100 zł. Filmowanie telefonem 50 zł.

4.2. Pasażerowie korzystający z usług filmowania i fotografowania wyrażają zgodę na wykorzystanie i rozpowszechnianie ich wizerunku w celach związanych z promowaniem strony paralotniowa-puznowka.pl i innych mediów społecznościowych Sprzedającego. Zgodnie z art. 81 ust. 2 pkt 2 Ustawy o prawie autorskim, zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

5. Bezpieczeństwo, przeciwwskazania i inne zasady.

5.1. Loty wykonywane są tylko przy sprzyjających warunkach atmosferycznych. Wiatr do maks. 4 m/s, brak opadów oraz zagrożenia burzowego.

5.2. Należy pamiętać, ze Pilot zawsze decyduje czy warunki są sprzyjające. Pilot w każdej chwili ma prawo, a nawet obowiązek, odmówić realizacji lotu z Pasażerem, jeżeli uzna, ze lot zagraża życiu lub zdrowiu Jego lub Pasażera. W takim wypadku lot zostanie przełożony na inny termin.

5.3. Należy pamiętać o ograniczeniu wagowym od 30 do 115 kilogramów.

5.4. Osoby poniżej 15 roku życia mogą lecieć tylko za zgodą obojga rodziców lub prawnych opiekunów.

5.5. Przeciwwskazaniem są choroby serca, epilepsja, choroby krążeniowo-oddechowe, choroby psychiczne.

5.6. Pilot może odmówić zabrania na pokład statku osób, co do których podejrzewa, że są pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.

5.7. Pasażer ma obowiązek podporządkować się poleceniom pilota zarówno podczas lotu, jak i podczas pobytu na lądowisku. To samo tyczy się się osób towarzyszących.

5.8. Na lądowisku nie wolno wypuszczać psów.

5.9. Kwestie bezpieczeństwa są najważniejsze.